La Gala de l’Esport 2026 reunirà el 3 de juliol a l’Auditori Molí de Vila esportistes, clubs i entitats del municipi per a reconéixer la seua trajectòria
L’acte comptarà amb premis, homenatges institucionals i la presència de figures de l’esport d’elit com María Pérez i Pablo Herrera

Quart de Poblet es prepara per a viure la gran nit de l’esport local. El pròxim 3 de juliol, l’Auditori Molí de Vila acollirà la Gala de l’Esport 2026, un acte que posarà el colofó al Mes de l’Esport i que reunirà esportistes, clubs, entitats i representants institucionals per a celebrar l’esforç, la dedicació i els èxits que han marcat la temporada al municipi.
L’alcaldessa de Quart de Poblet, Cristina Mora, ha destacat que “el Mes de l’Esport és una mostra del paper fonamental que té l’esport en el nostre municipi, no sols des del punt de vista competitiu, sinó també com a ferramenta d’educació en valors, de participació i igualtat”. En la mateixa línia, el regidor d’Esports, Juanjo Susín, ha subratllat que la gala “és l’oportunitat de posar en valor, davant tota la ciutadania, el treball constant de qui fa gran l’esport de Quart de Poblet cada dia, dins i fora de la competició”.
Al llarg de la vetlada se succeiran actuacions, sorpreses i lliuraments de premis a esportistes, clubs i entitats que han destacat per la seua implicació, constància i contribució a l’esport local en disciplines com l’atletisme, el ciclisme, la pilota valenciana, la lluita, el patinatge, l’handbol, el voleibol, la natació o el tir amb arc.
També rebran reconeixement institucional figures de referència de l’esport nacional com la marxadora olímpica María Pérez, doble campiona del món en 2023 i medallista als Jocs de París 2024, i Pablo Herrera, llegenda del vòlei platja espanyol amb sis Jocs Olímpics.
Així mateix, seran homenatjats el Consorci EsportsHorta pel seu paper en la recuperació del teixit esportiu comarcal després de la DANA, i l’associació Quart per l’Esport, que celebra el seu 25é aniversari com a nexe entre l’Ajuntament, els clubs i la ciutadania.
Piero González i Alba Alonso, millors esportistes de l’any
En la categoria masculina, el guardó recaurà en Piero González, gimnasta d’aeròbic amb múltiples títols nacionals i internacionals, incloent el campionat d’Europa per equips amb la selecció espanyola júnior.
En la categoria femenina, la premiada serà Alba Alonso Revelles, lluitadora olímpica amb el campionat d’Espanya sub-17 i múltiples títols autonòmics, competint fins i tot en categoria sènior amb només quinze anys.
La programació del Mes de l’Esport també ha inclòs esdeveniments com la Festa final dels Jocs Escolars, la jornada de cloenda del programa AQTIVAT i la Carrera per la Dona, que va reunir 400 participants sota el lema “Correguem per la Igualtat”.
Taula redona “Esport i Dona”
La vigília de la gala, el 2 de juliol a les 18.00 hores, l’Auditori Molí de Vila acollirà la Taula redona “Esport i Dona”, amb la participació de referents com Almudena Cid, Paloma del Río, María Pérez i Silvia Mesa, en una sessió centrada en la igualtat i la visibilitat de la dona en l’esport.
Amb iniciatives com estes, l’Ajuntament de Quart de Poblet reafirma el seu compromís amb l’esport com a ferramenta de cohesió social, igualtat i participació ciutadana.


