Els majors de Torrent protagonitzen un intens cap de setmana de convivència, ball i activitats

Gran participació en la revetla de Sant Joan i en les activitats dels centres municipals de majors

El CEA recupera el ball dels dissabtes després de huit anys i consolida l’aposta per l’envelliment actiu

Els majors de Torrent han sigut els grans protagonistes d’un cap de setmana replet d’activitats, convivència i entreteniment organitzat per l’Ajuntament de Torrent, consolidant així l’aposta municipal per l’envelliment actiu i la participació social de les persones majors de la ciutat.

La programació va arrancar divendres passat amb la tradicional Revetla de Sant Joan celebrada en el Centre Municipal de Majors Verge de l’Olivar, on al voltant de 400 usuaris procedents de tots els centres municipals de majors van compartir una jornada festiva marcada per la convivència i l’ambient familiar.

Durant la vetlada, els assistents van poder disfrutar d’una exposició dels treballs realitzats en els diferents tallers desenrotllats al llarg del curs en els centres de majors, mostrant el talent, la creativitat i la implicació dels participants en les múltiples activitats programades durant l’any. Posteriorment, es va celebrar un sopar al pati del centre i una animada sessió de ball amenitzada pel Duo Papallona, que va posar la banda sonora a una nit molt especial.

La programació va continuar el dissabte amb una nova vesprada de ball en el Centre Especialitzat d’Atenció a Majors (CEA), situat al carrer Caixa d’Estalvis. Es va tractar del segon dissabte consecutiu des de la recuperació d’esta activitat, molt demandada pels usuaris del centre, i que va tornar a comptar amb l’actuació del Duo Papallona.

Durant tota la vesprada, desenes de majors van disfrutar de la música i el ball en unes instal·lacions que tornen a recuperar esta tradició després de huit anys sense poder celebrar-se. La represa de l’activitat ha sigut possible gràcies a les obres d’insonorització executades per la Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda i a l’acord aconseguit amb l’Ajuntament de Torrent per a l’obertura del centre els dissabtes en horari de 17.30 a 20.30 hores.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha destacat que “els nostres majors mereixen disposar d’espais d’oci, convivència i participació durant tot l’any. La recuperació del ball en el CEA era una reivindicació històrica i hui és una realitat gràcies al treball conjunt entre administracions i al compromís de l’Ajuntament amb el benestar dels nostres majors”.

Folgado també ha assenyalat que “este cap de setmana ha sigut una mostra del dinamisme i la vitalitat de les persones majors de Torrent. Veure centenars d’usuaris participant en activitats, compartint moments i gaudint de la ciutat és una enorme satisfacció i ens anima a continuar ampliant iniciatives dirigides a este col·lectiu”.

Per part seua, el regidor de Servicis Socials, Arturo García, ha destacat la importància de continuar generant espais de trobada on els nostres majors puguen compartir experiències, mantindre’s actius i enfortir les seues relacions socials.

Actualment, els majors de Torrent disposen de ball els dijous de 17.00 a 20.00 hores en el Centre de Majors del carrer Bellido; els divendres de 17.00 a 20.00 hores en l’Espai Sant Gregori; els dissabtes de 17.30 a 20.30 hores en el CEA del carrer Caixa d’Estalvis i de 18.00 a 21.00 hores en el Centre Comercial Les Amèriques; i els diumenges de 18.00 a 21.00 hores també en el Centre Comercial Les Amèriques.

A més, des de la Regidoria de Servicis Socials s’ha informat que esta programació de ball es mantindrà durant tot l’estiu, almenys fins al pròxim 19 de juliol, data en la qual es realitzarà una pausa coincidint amb el període vacacional. No obstant això, l’Ajuntament ja treballa en l’organització de nous balls extraordinaris durant les festes patronals i amb motiu de la celebració del Dia dels Avis, oferint així noves oportunitats de trobada i diversió per als majors torrentins.

Amb iniciatives com estes, l’Ajuntament de Torrent continua impulsant polítiques actives d’envelliment saludable, fomentant la participació, la socialització i la millora de la qualitat de vida de les persones majors de la ciutat.