38 ajuntaments de l’Horta rebran 278.000 euros de la Diputació per a projectes d’igualtat

La Diputació de València finança iniciatives de 38 municipis de l’Horta Sud i l’Horta Nord amb ajudes per a la prevenció de la violència masclista

Les subvencions formen part d’un programa provincial de més d’1,3 milions d’euros destinat a 235 projectes en tota la província

La Diputació de València destinarà un total de 278.000 euros a projectes d’igualtat i prevenció de la violència masclista impulsats per 38 ajuntaments de l’Horta, dins d’una convocatòria que forma part d’un programa provincial més ampli dotat amb 1.330.000 euros.

Les ajudes es distribueixen entre 17 municipis de l’Horta Sud, que rebran 144.000 euros, i 21 consistoris de l’Horta Nord, que comptaran amb 134.000 euros per a desenvolupar les seues iniciatives.

Projectes locals per a combatre la violència de gènere, la desigualtat i els estereotips

Les subvencions formen part de la Xarxa provincial contra la Violència de Gènere, integrada actualment per 246 ajuntaments, 14 mancomunitats i un consorci, i permetran finançar un total de 235 projectes presentats per entitats locals de tota la província.

Entre les iniciatives destacades a la comarca, Alboraya desenvoluparà un projecte centrat en la vulnerabilitat de les dones migrants davant situacions de discriminació i violència masclista. Per la seua banda, Alaquàs impulsarà tallers educatius dirigits a l’alumnat de Primària per a reduir la bretxa de gènere en l’àmbit científic i combatre els estereotips de gènere.

El municipi de Catarroja rebrà la subvenció més alta de la comarca, amb més de 16.000 euros, mentre que les ajudes oscil·len entre els 786 euros i més de 16.000 euros, segons els projectes presentats.

La vicepresidenta de la Diputació i responsable de l’àrea d’Igualtat, Natàlia Enguix, ha destacat que estes iniciatives inclouen la formació de cossos de seguretat, la lluita contra la tracta i l’explotació sexual, la protecció de dones migrants i l’actualització dels plans locals d’igualtat.

Enguix ha subratllat que la col·laboració entre ajuntaments, mancomunitats i agents d’igualtat és clau per a avançar cap a una societat més preparada per a previndre i actuar davant la violència contra les dones.